We made it! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu We made it! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu

We made it!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 September 2015 | Zambia, Lusaka

Hoi allemaal,

We zijn er! Gistermiddag rond 12 uur zijn we geland in Lusaka, Zambia. Eerst super lang in de rij gestaan voor onze visum maar nadat dat gelukt was kon het avontuur beginnen!
We werden opgehaald door Chisopa (de neef van onze contactpersoon uit Nederland). Hij bracht ons naar ons hostel waar we vroeg naar bed gingen, iedereen was gesloopt.
De volgende dag kwam hij ons weer ophalen en liet hij ons veel van Lusaka zien. De winkelstraat, de scholen en de omgeving. We hebben ook een kerkdienst bijgewoond, heel gaaf al die liederen en iedereen was super gastvrij. Op een gegeven moment moesten de nieuwkomers opstaan en kwam iedereen ons een handje geven en ons welkom heten. Na de dienst bleven we nog even kletsen, vooral de kinderen waren erg nieuwsgierig naar ons, erg leuk haha.
Vervolgens gingen we door naar Chisopa zijn huis waar hij een ander deel van de familie liet zien en we als lunch nshima kregen (we hebben geholpen met maken, handig aangezien we dat de komende 3 maanden zelf moeten maken).
Verder heeft Chisopa ons de sportvelden laten zien en het zwembad waar ooit de olympische spelen hebben plaats gevonden.

Nu weer in ons hostel.
Net tijdens het koken aan de praat geraakt met een stel uit de US dat net 2,5 jaar in Namibië heeft gewerkt en nu even op vakantie is, leuk om zo ook andere hun verhaal te horen!

Morgen staan we vroeg op om naar Livingstone te gaan, voor de Victoria Falls en andere leuke dingen. Rond vrijdag willen we beginnen aan onze super lange (+-20 uur) busrit naar het noorden van Zambia om aan te komen in het dorpje Kalwala Village waar we de volgende 11 weken zullen blijven.

Nu dus nog een weekje internet en dan zal het wel een stuk minder worden!

Ik heb een filmpje van onze heen reis bij mijn video's gezet!

Kusjes,
Merel (/ mero / molen, ze vinden mijn naam hier maar lastig haha)

Tags: Zambia