Livingstone - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu Livingstone - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu

Livingstone

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Oktober 2015 | Zambia, Lusaka

De laatste twee daagjes in Livingstone gingen we lekker de toerist uithangen! Gister naar de Victoria Falls geweest (Mosi-oa-Tonya zoals ze het hier noemen), zo mooi! Om 10 uur werden we opgehaald bij ons hostel en werden we met een klein busje naar het park gebracht. In het gebied rond de watervallen lopen erg veel bavianen dus die kwamen we gelijk al tegen. Aangezien Zambia nu aan het einde van een droogteperiode is, was er helaas niet heel veel water bij de Falls. Maar dan nog was het erg mooi. Ook zorgde dat ervoor dat we op plekken konden lopen waar normaal het water stroomt.
Na een hele middag lopen in de hitte kwamen we aan bij een plek waar je precies de bekende brug zag en een soort kleine waterval. Met de voeten in het water en heerlijk even afkoelen! Daarna namen we weer de taxi terug.
In de avond hebben we niet veel gedaan, even lekker niksen en met andere backpackers praten.
Vanochtend om 10 uur werden we weer opgehaald, dit keer gingen we naar Mosi-oa-Tonya park, voor een safari tocht. Heel gaaf om te zien, precies hoe ik me Afrika voorstelde. We hebben giraffen, een adelaar, buffels, impala's, zebra's, nijlpaarden en weer een hele hoop bavianen gezien. Als laatste hebben we ook nog een stukje Rhino-walk mogen doen. Samen met 3 mannen die de neushoorns beschermen liepen we tot zo een 10 meter van de 8 witte neushoorns vandaan. Waarvan 3 kleintjes!
Rond 10 uur waren we weer terug bij ons hostel, buskaartjes en wat eten gehaald (bij de Spar nog wel) en toen konden we lekker het zwembadje in!

Vanmiddag rond 4 uur werden we weer opgehaald voor de Sunset Cruise. Sommigen noemen het ook wel de Booz Cruise. We snapten in eerste instantie niet zo goed waarom maar dat werd snel duidelijk. Wij wilden gewoon de hippo's, krokodillen en het liefst de olifanten zien (de olifanten hadden we vanmiddag helaas gemist omdat ze aan de andere kant van de rivier waren). Uiteindelijk hebben we tijdens de boottocht een paar oren en ogen van de hippo's gezien and thats it. Daarentegen was het echt gezellig en een super mooi uitzicht!
Op de terug weg kwamen we eindelijk onze olifant tegen! Hij stond naast de weg rustig iets te eten. Hier is het erg vroeg donker dus het was lastig te zien. Gelukkig deed de chauffeur wat moeite voor ons en draaide een stuk, daar stond het grote beest, vol in het licht van de koplampen, gaaf!
Nu zijn we terug in ons hostel en gaan we niet te laat slapen. Morgen om 05:00 staat onze taxi klaar en rond half 6 beginnen we aan onze 20 uur durende busrit naar Chinsali (het plaatsje vlak naast Kalwala Village). Dan gaat het grote avontuur pas echt beginnen en zal ik ook niet zo vaak internet hebben om iets te posten, we zullen zien!!

• 02 Oktober 2015 - 00:25

Evon Zevenbergen:

HEEEEEEEL GAAF MEREL!
    Ik hoop dat je ons regelmatig op de hoogte houd!
    Geniet van je avontuur :)
    xxxx

• 02 Oktober 2015 - 16:06

Karin Westra:

Wat superleuk om te lezen Merel, indrukwekkend wat je daar allemaal ziet.
    Heel veel succes met jullie grote avontuur!
    Hoop snel weer wat te lezen,
    liefs, Karin