Ons eerste weekje kalwala's village - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu Ons eerste weekje kalwala's village - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu

Ons eerste weekje kalwala's village

Door: merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 Oktober 2015 | Zambia, Kalwala

Jaja, we zijn nu al weer een week in kalwala's village. Zoveel eerste indrukken gehad, waar moet ik beginnnen?
Ten eerste zijn we er al over uit wat onze grote projecten gaan worden!
Ik ga me vooral bezig houden met een speelplaats voor de scholen die gemaakt wordt van al het afval hier.
Verder gaan we een fundraising feest op vrijdag 4 dec houden waar we geld mee ophalen voor een watertank (maar 1 deel van het dorp heeft nu water) en met dat geld gaan we ook bomen planten. De bomen kregen we als idee omdat ze dan over 8-10 jaar zelf de bomen kunnen verkopen. Dat is een plan waarvan ze 8 jaar achter elkaar kunnen profiteren als ze vanaf nu elk jaar een rij van 25 bomen plaatsen.
Verder is het leven hier ook heel anders. Onze was doen we soms in de rivier hier vlak bij, vinden de kinderen al helemaal leuk! Op onze weg naar de rivier sluiten al steeds meer kinderen aan die mee willen lopen. We begonnen met wassen en er stonden gelijk zo een drie kinderen om me heen en begonnen te helpen, super leuk!
Verder blijven we hier erg speciaal met onze witte huid. Dat zien ze hier bijna nooit. Iedereen die ons ziet wil onze hand schudden of bedankt ons zonder dat ze weten wat we hier doen. Ook iedereen zwaait naar ons en zegt ons gedag, we voelen ons in ieder geval heel erg welkom, iedereen is heel aardig!
Afgelopen dagen hebben we meegekeken op de scholen en geholpen met koken in het weeshuis. Heel gezellig ze stonden er op dat we mee aten. Ze vroegen na het eten of we het erg vonden of er muziek aan ging, tuurlijk niet! Iedereen gelijk dansen, heerlijk!
We raken al iets meer gewend aan het feit dat we de komende 2,5 maand hier nog zitten. Dat was de eerste dagen wat lastiger, maar we gaan er wat moois van maken!