Tanzania! - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu Tanzania! - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu

Tanzania!

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 December 2015 | Zambia, Kalwala

De tijd vliegt! Door slechte internetverbinding komt mijn blog helaas wat laat dit keer... We zijn alweer 2 weken in Tanzania! We begonnen onze reis over de grens met een busrit van zo’n 3 uur. Helaas kwamen we met pech langs de weg te staan. Gelukkig duurde het niet lang voordat er een andere bus langs kwam die ons gratis naar Mbeya bracht. Eenmaal daar hebben we gelijk een buskaartje gekocht voor de volgende dag. 6 uur ‘s ochtends vertrokken we naar Arusha! Een busrit van 10 uur they said... It will be fun they said... Helaas kwamen we er na 10 uur achter dat het een busrit van 22 uur was. Daar waren we niet helemaal op voorbereid aangezien we nog geen hostel hadden. Wat een reis! Rond 4 uur ’s nachts kwamen we aan in Arusha. Alles dicht natuurlijk. Gelukkig kwamen we David tegen! Hij kwam zijn broertje Ian ophalen, die bij ons in de bus zat. Toevallig aangezien we Ian ook al in de bus hadden gesproken. Hij bracht ons naar een hostel dat helaas helemaal vol zat. Hij bood aan om bij hen thuis te wachten en de volgende dag weer te kijken. Heel aardig van hem! De volgende dag met hem Arusha bekeken en zelfs al een safari kunnen regelen! We hadden niet verwacht dat we zo snel een goede deal konden vinden. De volgende dag begonnen we al! 5 dagen safari met de Ngorogoro krater, Tarangire National Park, Serengeti National Park en Lake Manyara. Wat was dat gaaf!! We hadden het geluk super veel dieren te zien! Ook de hele big five en 2x een luipaard! Ondertussen ook een gezellige tijd gehad met de andere 3 meiden in onze reis; 2 chinezen en 1 japanner. We hebben zeker genoten!!
Op zondag was het afgelopen dus de maandag gingen we weer verder. Vokgende stop: Moshi! Dit keer een busrit van maar 2 uur, dus dat was goed te doen. In Moshi naar Backpackers Paradise gelopen, het was niet heel druk dus gelukkig hadden ze nog een mooie 3 persoonskamer! We zijn vervolgens nog 5 dagen in Moshi gebleven met winkelen, uit eten, een bezoek aan de Materuni waterval en tijdens kerst heerlijk chillen aan het zwembad! Helaas hebben we de Kilimanjaro niet kunnen beklimmen, het was toch iets te duur. Gelukkig vonden we een mooi shirt "If you can't climb it, drink it!" dus dan maar zo ;p.
Zaterdag was het weer zo ver, klaar voor een busrit! Op naar Dar es Salaam. Dit keer een busrit van 8 uur. Eenmaal in Dar es Salaam was het alweer 10 uur in de avond. Gelukkig zat Marlot op ons te wachten in het hotel om de hoek! Marlot volgt dezelfde minor als wij maar heeft een project in Zuid-Afrika gedaan. Die avond gezellig nog wat gegeten, een hostel gezocht en natuurlijk veel bij gekletst, gezellig! De volgende ochtend zijn we gestart aan ons volgende avontuur: Zanzibar!!! We zullen hier blijven tot en met ons vertrek terug naar huis, tegen die tijd zal ik nog een blog posten met alles wat we hier hebben mee gemaakt!