Het is bijna voorbij… - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu Het is bijna voorbij… - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu

Het is bijna voorbij…

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Januari 2016 | Zambia, Kalwala

Ja hoor, het is bijna zover. Morgen vertrekken we weer terug naar huis. Na bijna 4 maanden Afrika is het nu bijna voorbij, maar wat hebben we genoten!
De afgelopen dagen waren we op Zanzibar, wat een paradijs! Ik begon met Marlot, Bjorn en Brend aan de oostkust waar we heerlijk niks hebben gedaan, hebben gesnorkeld en de visvangst hebben gezien. Rond half 4 kwamen alle bootjes weer richting het strand en kwamen alle vissers met hun vangst aan land. Van kleine gekleurde visjes tot super lange murenen! Vlak naast ons hostel stonden ze met z’n allen om elkaar heen voor de veiling. Heel gaaf om te zien, van een leeg strand tot zoveel drukte!
30 December vertrokken we richting het noorden: Kendwa Rocks heet ons hostel. Daar kwamen we Leon en Ayla weer tegen die er al een nachtje waren. We hebben daar een goed feest gevierd met oud en nieuw (wat absoluut niet voelde als oud en nieuw). We hadden toch nog wat vuurwerk, maar we waren dan ook het enige hostel zover wij zagen. Het gaf ook wel een heel raar idee dat het hier 2 uur eerder 2016 was dan in Nederland. Maar het was wel een heel gaaf strandfeest.
Dat was niet het enige toffe uitje dat we hier hadden. We zijn een ochtendje gaan duiken, een dagje met de scooter weggeweest, waar we zijn gestopt bij een schildpadden opvang centrum, ruïnes en een grot waar we in konden zwemmen en om niet te vergeten sloten we het af met zwemmen met dolfijnen!! Het scooteren was super leuk, zo zag je veel meer van het eiland dan wanneer we alleen van plek tot plek zouden gaan met een taxi. En dan het duiken, een cadeautje van papa en mama, wat een bizarre ervaring. Voor zo lang onderwater kunnen ademen en zoveel leuke visjes zien en mooi koraal. Het zwemmen als dolfijnen was een twijfelaar. Het was gelukkig niet zo duur aangezien we met een klein vissersbootje gingen, maar er was natuurlijk geen zekerheid dat we ze zouden zien. Met een bootje gingen we het water op, wat andere bootjes achterna die ook op zoek waren en zodra we er een het water in zagen springen met de snorkels op. We kregen het voor elkaar 3x een dolfijn van dichtbij te zien. Heel gaaf!

Het was een geweldige tijd hier met ook genoeg momenten heerlijk niks doen op het strand. Vandaag nog een dagje op de bedjes liggen onder de rieten dakjes en dan morgen vroeg op pad. 3 vluchten: Zanzibar- Dar es Salaam, Dar es Salaam- Abu Dhabi en als laatste Abu Dhabi- Amsterdam!! Zodra ik thuis ben zal ik mijn laatste blog posten, over mijn reis terug naar huis...

• 07 Januari 2016 - 19:15

Iris:

Wat een avonturen weer lieverd! Nog twee nachtjes en we kunnen weer knuffelen! Doe voorzichtig en ik zie je op schiphol!

• 07 Januari 2016 - 19:31

Ad:

Goeie thuisreis en welkom thuis!

• 07 Januari 2016 - 19:35

Karin:

Wow, wat een leuke dingen hebben jullie allemaal weer meegemaakt. Ik wens je een heel goede terugreis, Merel! Geweldig ook om je foto's weer te zien.

• 07 Januari 2016 - 19:37

Karin Prosper:

Goede terugreis en ik denk dat je dikkere kleren aan moet...

• 08 Januari 2016 - 08:26

Celeste:

Kan niet wachten om alllle verhalen te horen in het echt, en groepsknuffelen natuurlijk ! <3