Let's capture the moment - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu Let's capture the moment - Reisverslag uit Kalwala, Zambia van Merel - WaarBenJij.nu

Let's capture the moment

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 November 2015 | Zambia, Kalwala

Wat was het weer een heerlijke week.
De eerste dagen waren we weer druk met kaartjes verkopen. Helaas krijgen we nog vaak het antwoord "Tuurlijk kom ik, ik zal een kaartje kopen als ik m’n salaris heb gehad!". Dus deze weken bestaan vooral nog uit bedrijven langs gaan om te vertellen over ons event.
We zullen nog een lange tijd in Zambia blijven maar wat gaat de tijd snel! Elk weekend heb ik weer het besef "alweer een week voorbij". Dit weekend ging extra snel, aangezien we een paar dagen weg zijn uit Chinsali. Dit weekend zijn we naar Kasama geweest, een iets grotere stad zo een 4 uur van Chinsali vandaan. Blijft leuk, dat ik in Nederland zeg dat oma zo ver weg woont (ruim 1.5 uur rijden) en ze dat hier in Kasama als dichtbij zien. Ze vinden het maar lastig te geloven dat je heel Nederland in zo een 3,5 uur door kunt rijden.
We deden er uiteindelijk veel langer over dan we hadden verwacht waardoor we pas rond half 4 in Kasama waren. Veel niet geasfalteerde wegen waardoor we niet echt konden doorrijden. Nadat we een leuk hostel hadden gevonden gelijk door naar een supermarkt. Een supermarkt, te vergelijken met hoe we die in Nederland kennen... dat dat na 1,5 maand zonder alweer zo bijzonder kan zijn. Zoveel keus en alles al gezellig in kerst sfeer, een hele attractie, haha!
De volgende dag gingen we naar de watervallen. Een super mooi gebied met 3 verschillende watervallen, sweet! We zitten al wat verder in het regen seizoen waardoor we deze keer wel echt goed stromende watervallen hebben gezien.
Die avond sloten we af met een drankje bij de bar van het hostel. Toen we aan de praat raakten met een groep meiden, waarvan er blijkbaar 1 jarig was, vroegen ze ons of we mee uit gingen. Tuurlijk! Ons eerste x uit gaan in Afrika, super gezellig!
Die avond ook nog even met Jasmijn en Iris gebeld. Merkte al snel dat ik vooral veel aan het woord was, oeps! Sorry girls haha. Erg leuk weer even zo gekletst te hebben met ze! ;-)
De laatste dag hebben we besteed aan winkeltjes kijken en souvenirs zoeken. Helaas viel dat wat tegen. Iedereen zei tegen ons dat hier wel de mooie souvenirs zouden zijn maar dat bleek toch niet zo... de winkeltjes verschillen hier niet veel met de winkeltjes uit Boma, dus ook daar waren we snel op uitgekeken. De dag/ons weekend afgesloten met lekker zwemmen en zonnen bij het hostel! Ook daar weer verschillende Zambianen ontmoet, de een wat leuker dan de ander. Op een gegeven moment met een man aan de praat geraakt die zichzelf wel erg slim vond. We hadden al drie keer verteld dat we uit Nederland kwamen. Volgens hem was hij heel goed met topografie, toch heeft die nog een paar keer gezegd dat we van de States waren? En als klap op de vuurpijl wilde hij ons de les lezen door te zeggen dat we eens de wereld moesten gaan bekijken "You have to travel the world" zei die. We probeerde hem uit te leggen dat je moeilijk van Europa naar Afrika komt zonder te reizen maar dat kwam niet helemaal binnen. Gekke man haha.
Vandaag weer terug in Kalwala, de terug weg nam de taxi de weg via Mpika, tenminste een geasfalteerde weg. Gek, dat er voor de afstand Kalwala- Kasama maar 1 echte weg is. Gewoon een lange weg die zo langs alle dorpjes komt. Weer terug in ons dorpje en weer opgeladen voor een nieuwe week!

• 15 November 2015 - 20:48

Karin:

Leuk verhaal weer Merel! Haha ja die afstanden daar in vergelijking met de afstanden hier, herkenbaar :)
    Mooie foto's, succes weer van de week en hopen maar dat de mensen snel salaris krijgen ;)

• 16 November 2015 - 12:11

Oma Maletzky:

ik heb mijn berichtje naar iemand anders getuurd daar kwam ik later achter,dus maar opnieuw
    Ik geniet van je verslagen en vooral van je fo'tos Het was een hele toer om het voor elkaar te
    krijgen om het allemaal te volgen en het op te zoeken . maar het lukt een dikke kus
    Oma